Zorg voor optimale bereikbaarheid voor het bedrijf

Drukke periodes gaan vaak gepaard met het constant afgaan van de telefoon. Een klantenservice die onder druk staat, en al helemaal wanneer er geen sprake is van een klantenservice, kan de telefoon zorgen voor een hoop ongemak. Desalniettemin is het ook heel belangrijk om de contacten te onderhouden en te zorgen dat de service optimaal is. Deze ballen in de lucht houden is niet altijd even makkelijk en soms kun je best een paar extra handen gebruiken. 

Live chat

Een live chat is een manier om klanten te woord te staan tijdens hun bezoek aan de website. Dit gebeurt online waardoor de kans groot is dat het het aantal binnenkomende telefoonbezoeken wat meer laat dalen. Het kan een hoop schelen als vragen kan beantwoorden via de chat. Je hoeft je immers sociaal minder aan te passen achter een scherm. Er wordt ook meer een onderscheid gemaakt tussen wat wel belangrijk is en wat niet. Voor meer dringende vragen zal men toch eerder bellen en op de live chat is er ruimte voor korte vragen en korte antwoorden die aan de telefoon meer tijd kosten.

Telefoondienst

Wanneer een live chat eigenlijk niet voldoet aan de drukte, of niet past bij het bedrijf, kan er gekozen worden van het gebruik maken van een telefoondienst. Dit houdt in dat er sprake is van een externe klantenservice. Een bedrijf heeft geen eigen klantenservice en maakt gebruik van een bedrijf dat mensen heeft die op een professionele manier vragen kunnen beantwoorden. Bijvoorbeeld een telefoonservice advocaten, wanneer er te veel werk is of er is sprake van een startende onderneming, kan iemand van buitenaf de noodzakelijke vragen beantwoorden zodat er een goede verbinding blijft tussen de klant en het bedrijf.

Waarom hiervoor kiezen?

De grootste reden om hiervoor te kiezen is de mate van afhankelijkheid. Intern mensen aannemen tijdens drukke periodes is een oplossing, maar het is ook een extra contract dat getekend wordt. Bij een telefoondienst werkt deze oplossing als een abonnement. Deze sluit je af en kan je weer opzeggen wanneer de drukte minder wordt. Bovendien maakt het voor de klant weinig verschil, de medewerkers bij een telefoondienst hebben dermate verstand van zaken dat ze de meeste vragen wel kunnen beantwoorden en de klant daarom het gevoel geven dat ze aan de telefoon zijn met iemand die bij het bedrijf werkt. De combinatie van een professionele houding en kennis van zaken maken uiteindelijk het verschil tijdens het doorkomen van een drukke periode.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *