Vertrouwen binnen de organisatie

Veel bedrijven verzamelen data en verschillende soorten klantgegevens. Deze gegevens zijn beschermd en mogen niet buiten het bedrijf worden gedeeld, en ook alleen worden gebruikt voor de dienst van het bedrijf. Deze informatie is dan ook vertrouwelijk. Wanneer je binnen je bedrijf werkt met belangrijke en betrouwbare informatie is het erg van belang dat deze informatie ook daadwerkelijk binnen het bedrijf blijft. Hiervoor wordt vaak in een contract al vast gelegd dat je deze informatie niet met andere mag delen, helaas gebeurt dit toch soms alsnog.

Fraude op het werk

Ondanks dat er bij de meeste organisaties als in een contract staat verwerkt dat de data van het bedrijf niet gedeeld mag worden met mensen of organisaties buiten het bedrijf gebeurd dit soms alsnog. Dit kan het bedrijf duur komen te staan omdat dit hen klanten kan kosten en omdat die informatie waardevol is voor het bedrijf. Helaas gebeurd het soms nog wel eens dat een medewerker van een bedrijf alsnog de vertrouwelijke informatie blootstelt. Hierdoor wordt het vertrouwen binnen het bedrijf erg aangetast en wordt er onderzoek gedaan naar wie de informatie heeft gelekt. Dit is dan onderdeel van een fraude onderzoek.

Onderzoek

Wanneer er een fraude onderzoek gestart wordt kan de organisatie dit zelf doen, maar vaak wordt er hiervoor een extern bureau ingeschakeld. Dit bureau is er op getraind om zulke fraude te traceren en dus erachter te komen wie of wat de oorzaak was van bijvoorbeeld een informatie lek. Als een bedrijf dit zelf doet kost het vaak veel tijd en ook is het lastig wanneer je niet weet hoe je naar een lek moet zoeken. Daarom is het dus erg handig om hiervoor een specialist in te schakelen die hier goed in is. Zo zorg je dat het vertrouwen binnen de organisatie terug keert.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *