Hoog in Google komen: hoe doe je dat?

Hoogstwaarschijnlijk heb je er al vaak over nagedacht: hoe tof zou het namelijk zijn om bovenaan in Google te staan? Duizenden mensen die wekelijks jouw website bezoeken, en in contact komen met jouw merk en/of product. Voor veel mensen lijkt dit een ‘ver van mijn bed show’. Echter, niets is minder waar! Door gebruik te maken van verschillende technieken is het behalen van hoge resultaten in Google makkelijker dan je denkt!

Start met SEO-werkzaamheden

Een van de belangrijkste werkzaamheden welke je moet (laten) uitvoeren zijn de SEO-werkzaamheden. Deze techniek maakt het namelijk mogelijk om, zonder advertentiekosten te betalen, hoog in Google te komen staan. Omdat de resultaten van deze werkzaamheden pas na enkele maanden zichtbaar zijn, is het noodzaak om direct na livegang (en eigenlijk al tijdens het ontwikkelen van je website) hiermee te beginnen.

Adverteren op Google Ads

Wil jij zo spoedig mogelijk die nummer 1 positie in Google behalen? Dan is het noodzaak dat je start met het adverteren in Google Ads. In Google Ads kun je vervolgens diverse zoektermen invoeren waarop je gevonden wilt worden. Zodra een gebruiker dan dit desbetreffende zoekwoord intikt, start er achter de schermen een veilig. Het bedrijf met de hoogste biedingen/ beste kwaliteit zoekresultaat, zal worden weergegeven op deze topposities. Ten opzichte van de SEO-werkzaamheden, is deze vorm van adverteren betaald en betaal je regelmatig per klik op het desbetreffende zoekwoord. De hoogte van deze kosten per klik zijn afhankelijk van de veiling.

Zorg voor een hoge autoriteit

Net als in de ‘normale wereld’, wordt er op het internet gekeken naar de mate van autoriteit. In dit geval bepaalt de autoriteit van jouw website mede je positie in Google. Het is dan ook noodzaak om de autoriteit van je website te verhogen middels zogenoemde linkbuilding werkzaamheden. Deze werkzaamheden worden regelmatig samen met de SEO-werkzaamheden uitgevoerd.

Hoog in Google komen is dus nog niet zo moeilijk als gedacht. Belangrijk is dat je gebruik maakt van de juiste experts op het gebied van SEO en Google Ads, en dat je een ruim budget beschikbaar stelt voor het uitvoeren hiervan. En wie weet, sta jij binnenkort wel hoog in Google!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *